OTTY-welkoms aanbieding: € 25,- korting en 2 gratis hoofdkussens. Voeg uw matras en kussens toe aan uw winkelwagen en gebruik de code: WELKOM

Retourneren en terugbetalingen

Retourneren en terugbetalingen

1. Retourproces

a) We raden u aan het matras minstens 14 dagen te gebruiken voordat u contact met ons opneemt om deze terug te sturen. Het matras zal zich naar uw lichaam vormen, als het matras anders is dan u gewend bent, zal het even duren om eraan te wennen.

b) We bieden een proefperiode van 100 nachten aan, zoals uiteengezet in onze Algemene voorwaarde. Mocht u besluiten het matras naar ons terug te sturen, dan kunt u eenvoudig een e-mailbericht sturen naar klantenservice@otty.com om het proces te starten. We beginnen niet aan het retourproces zonder schriftelijke kennisgeving per e-mail. We accepteren het retourverzoek niet via onze online chat of telefonisch.

c) Wij zorgen ervoor dat een speciale beschermhoes naar u wordt verzonden om het matras in te doen. Zodra u het heeft ontvangen en het matras heeft klaargemaakt om opgehaald te worden, zullen wij een geschikte datum voor onze koerier regelen om het matras op te komen halen.
Let op: er is geen tijdtoewijzing en de retournering kan alleen plaatsvinden maandag t/m vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur. Iemand moet beschikbaar zijn op het verzamelpunt om het matras aan onze koerier over te dragen, of het kan op een veilige plaats achtergelaten worden op eigen verantwoordelijkheid.

d) Zodra het artikel terugkomt in ons magazijn zal het worden gecontroleerd door onze medewerkers, die ons vervolgens op de hoogte brengen van het ontvangstbewijs. Ze zullen het matras controleren op eventuele schade.
Let op dat als de matrashoezen op een andere manier bevlekt, gescheurd of beschadigd zijn, er een vergoeding voor het schoonmaken of vervangen van de hoes van uw teruggave wordt afgetrokken.
We raden u aan de hoes af te nemen en deze in de was of stomerijen te gooien voordat u deze naar ons terugstuurt.

d2) Als het matras zelf vuil is bij retournering, worden er kosten van maximaal 30% van de prijs van het matras in rekening gebracht voordat de restitutie kan plaatsvinden.

e) Als u het matras met een deal of een kortingscode heeft gekocht en besluit om het matras terug te sturen, moet u ook alle gratis items die u heeft ontvangen als onderdeel van de deal retourneren of deze kopen tegen de verkoopprijs van de artikelen.


2. Terugbetalingsproces

a) Na ontvangst van de retourzending in ons magazijn, zullen onze medewerkers het matras te inspecteren en ons te adviseren of het in een redelijke staat bevindt om een volledige terugbetaling aan te bieden.
Zoals vermeld in paragrafen 1d, moet het matras in goede staat verkeren of er worden kosten in rekening gebracht voor vervanging van de hoes / delen van het matras.

a2) De terugbetaling wordt tegengehouden als een deel van de bestelling niet is geretourneerd. Dit omvat alle gratis cadeaus die met het matras worden ontvangen, tenzij anders schriftelijk overeengekomen, met een lid van ons team.

b) De terugbetaling zal binnen 14 dagen na ontvangst van het matras in ons magazijn worden verwerkt. Het kan 5 tot 10 werkdagen duren voordat u de betaling ontvangt, afhankelijk van de verwerkingstijden van uw bank.

c) De terugbetaling wordt automatisch teruggestort op het bankrekeningnummer dat is gebruikt voor de betaling. Er is helaas geen manier voor ons om dit te veranderen.


3. Verkeerde maat matras

a) Als u een matras heeft besteld met een andere maat, dan kunnen wij deze voor u vervangen op basis van bepaalde factoren.

b) Als u de verkeerde maat heeft besteld en dit heeft gedaan voordat het artikel is verzonden, dan kunnen we eenvoudig de bestelling naar de juiste grootte wijzigen en alleen het verschil in prijs in rekening brengen / terugbetalen. Breng onze klantenservice op de hoogte en zij regelen dat voor u.

c) Als u het artikel al heeft ontvangen en u heeft geconstateerd dat het de verkeerde maat is voordat u het opent, laat het ons weten en wij zullen de omruiling regelen en het juiste matras leveren. Als het matras verkeerd is afgeleverd zullen wij deze gratis voor u vervangen. Als u het verkeerde matras heeft besteld, moeten we u een terugleverings- en teruggavetarief van € 70 in rekening brengen.

d) Als u het matras heeft ontvangen en geopend zodat deze niet meer kan worden doorverkocht, moeten we het matras weggeven en zijn de kosten om een reeds geopende matras te retourneren € 100. Nogmaals, als dit door onze schuld is gebeurd, zullen we alle kosten dekken.

e) Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice via de online chat of bel 020 369 7656.